tisdag 17 mars 2009

Vårstädning.

Har jag ägnat mig åt ett par timmar nu. Men inte inomhus utan i trädgården. Eller rättare sagt i blomrabatterna... Att försöka städa i hela trädgården känns lite som att ta sig vatten över huvudet. Det har varit så himla fint väder, om än lite blåsigt - men sol, sol, sol! Det torra i rabatterna har klippts bort och jag har även försökt ta bort det ogräs som tittat upp här och var. Är så himla sugen på att gå på och klippa rosorna, men det är lite för tidigt ännu, så jag får ge mig till tåls. I höstas petade vi ned en himla massa vårlökar - tulpaner i mängder, krokus, pärlhyacinter och scilla. Nu har krokusen och snödropparna börjat att titta upp. Och tulpanerna kommer så fint med sina blad. Härligt!

Lillplutten och jag har även varit på Kyrkis för första gången idag. Stackarn blev nog alldeles snurrig i kolan av alla barn som lekte och mammornas babbel. Bäst var ändå när alla sjöng Var bor du lilla råtta - det är hans favorit! Då kom världens största smajl (som går att få till med en napp i munnen vill säga...). Nu har han sovit i vagnen ute i trädgården ett par timmar. Jag hoppas att han snart vaknar och är hungrig för skrutten har inte ätit något vidare sen halv åtta i morse! Och nu är klockan fyra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

nu hoppas vi att tänderna kommer snart så att lillen äter bättre. tur att han har lite att ta av så att säga. äter han mat bättre än ersättning?

Ingrid sa...

tänderna är där som två små taggisar! gröt är okej, han äter en halv eller en portion morgon och kväll. all annan mat är inte okej. där är vi inte uppe i mer än ett par teskedar och då är allt ändå äckligt... har hållt upp lite då han inte ens verkar intresserad. kommer börja snart igen. ett pyssel det där...