onsdag 11 mars 2009

Morgan vs mamman

När klockan passerat halv sju-sju på kvällen inleds världens bästa tid enligt Morgan. MAMMA-tid!!!!! (Jo, det är nämligen så att Morgan tror att jag är hans mamma. Majken däremot tror att filten Stockholm från IKEA är hennes mamma... Vet inte vem som är knäppast av dem faktiskt.) MAMMA-tid innebär att mamman i familjen (dvs jag som haft en klängig bäbis på sig hela dagen), nu får stå ut med en klängig katt som ska pussas, ligga i knät och trampa med framtassarna. Går mamman (fortfarande jag) någonstans så ska Morgan gå framför fötterna så att han med all säkerhet inte missar vart hon tar vägen.

Behöver jag säga att det är ganska jobbigt?! För enligt mig är MAMMA-tid något helt annat än den tid som spenderas med en klängig bäbis eller en klängig katt.

1 kommentar:

mia sa...

Njut av att vara så behövd! Det varar inte i evighet.