onsdag 25 mars 2009

Utmaning - allt ska börja på I

Jag har fått en utmaning av Anne. Den var rätt kul faktiskt! Så jag kunde naturligtvis inte låta blir att anta den...

Varje ord måste börja med första bokstaven i ditt namn!

1. Vad heter du? Ingrid
2. Ett annat ord på fyra bokstäver: Iris
3. Flicknamn: Isa (såååå fint namn!)
4. Pojknamn: Ivar
5. Yrke: Illustratör
6. Färg: Indigo
7. Klädesplagg: Innetofflor (yes, efter mycket funderande...)
8. Mat: Indiskt (mmmmm, längtar efter fisken i bananblad som vi fick i Cochin i Kerala, mmmm!)
9. Sak i badrummet: Ipren (okej, jag vet man ska inte förvara läkemedel i badrummet, men det gör jag ändå!)
10. Plats/ Stad: Illinois
11. En orsak till att vara sen: Ishalka!
12. Något man inte skriker: I h-vete heller!
13. Film: I huvudet på John Malkovic (fast den tycker jag är lite knepig...)
14. Något man dricker: Iste (gott!)
15. Band: Iron Maiden
16. Djur: Iller (Göran?)
17. Gatunamn: Ibsengatan
18. Bil: Isuzu (tack du där uppe för google!)
19. Sång: I just called to say I love you (går för närvarande konstant i bilen...)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Ishockey

Jag skickar vidare utmaningen till systrarna 1 och 2 (hahaha, kul för Åsa!) och Linda!

3 kommentarer:

Åsa sa...

bring it on, sis! har redan fixat biffen ;-)

Anonym sa...

Måste ju hålla med om flicknamnet...min dotter heter nämligen just så! :-)

Linda sa...

det kommer! hav tålamod med mig!