onsdag 18 mars 2009

Mera käk!

Bäbisen: Ey morsan, det har varit lite dåligt med käk här på sistone!
Mamman: ??????????

B: Ja, du vet RIKTIG mat.
M: ?????????

B: Ingen så där rinnig smörja på löjlig flaska. Det är bara bäbisar som äter sånt.
M: ???????

B: Jag vill ha riktigt krubb!
M: ???????

B: Sånt där knäckebröd som pappan äter verkar gott. Sånt vill jag ha! Och sånt man äter med gaffel och kniv. Det är riktigt käk det!
M: Okej då bäbisen. Då ska du väl få "riktigt" käk!

Mamman gör iordning palsternackspuré och mangomos. Utrustar bäbisen med egen sked och packar in den i plastfolie (nejdå, det gjorde jag inte, men jag spillsäkrade ordentligt - lät så mycket häftigare med platsfolie bara...). Bäbisen äter med stor aptit.

B: Det där du morsan, det var riktig käk! Mer sånt!
M: ??????

B: Jo, ge mig mer. Jag pallar vad som helst!
M: Nejdu, bäbisen. Du får minsann vänta tills i morgon på mer "riktigt" käk.

B: Men då du, då ska jag äta en hel åker med sånt där mosigt grejs.
M: Låter bra, låter bra... Varifrån kom detta matintresse måntro?!

1 kommentar:

A & Lilla P sa...

Ah! Palsternacka är en riktig hit här med! Slinker ner så snabbt att jag nästan inte hinner med med skeden...