måndag 23 mars 2009

Mamman lever farligt

Idag har mamman på sig svarta jeans.
Det tog ungefär tre minuter sen hade mamman en odefinerbar fläck på ena låret.
Troligtvis gröt, banan eller kräk (dvs gröt OCH banan fast i annan tappning...).
Sen gick mamman och bäbisen på långpromenad i solen.
Med andra ord: fläckrisken har varit eliminerad i åtminstone ett par timmar.
Nu har mamman haft på sig jeansen i ungefär 4 timmar.
Undrar hur många timmar mamman kan ha på sig de svarta jeansen innan de är så nerfläckade att det bara inte går att använda dem längre?
Någon som vill slå vad?!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag har ett par svarta byxor som jag rensat ut ur min garderob för att jag har blivit tjock. De är långa i benen och du borde kunna ha dem! Jag tar med mig dem på lördag! Kramkram

Anonym sa...

Känner igen det där. Tycker att jag är konstant smutsig numera av snor, kräk, bröstmjölk och grötrester. Men så får jag väl skylla mig själv när jag envisas med att inhandla svarta kläder hela tiden...