tisdag 24 mars 2009

Våffeldags!

Idag blev jag extremt sugen på våfflor med creme fraiche, löjrom och rödlök.
EXTREMT sugen!
Inhandlade grejjorna man behöver och gick hem.
Kvällen kom och O kom hem från jobbet.
Fram med våffelsmet och övriga ingredienser.
Nu j-klar ska här göras våfflor!
Upptäcker då att JAG HAR GLÖMT LÖJROM!
Panik uppstår! (nej det gjorde det inte, men vid det här laget har ni säkert noterat min svaghet för att överdriva saker/händelser - det blir så mycket roligare då!)
Det fick bli söta våfflor med hjortronsylt i stället.
Och visst, det var väl inte fy skam det.
Men jag är fortfarande EXTREMT sugen på våfflor med creme fraiche, löjrom och rödlök.
Så då antar jag att det bara återstår att göra nya våfflor i morgon!

Tada!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Tycker jag låter som en ypperlig idé! Man kan aldrig få för mycket våfflor. Och dessutom är det ju som två olika rätter!

Anonym sa...

Låter supersmarrigt! Såg just att de käkade våfflor på Nyhetsmorgon, så jag måste nog också fixa lite sådana ikväll! :-)

Kristin sa...

Vi tjuvstartade våffeldagen igår vi också, med jordgubbssylt. Lilla M åt tre hjärtan. Hon har minsann aptit. :-)
KRAM storasyrran

A & Lilla P sa...

Mmmm... Våfflor med löjrom...

Skickade en liten utmaning till dig i fall du har lust...
http://lyckligfruochmamma.blogspot.com/2009/03/utmaning.html

Anonym sa...

Alltså, ibland har man verklig nytta av sin glömskhet. Våfflor två dagar i sträck, mycket bättre kan det ju inte bli;)