söndag 13 september 2009

Sol, ny tröja, matglad unge och äppelpaj

Idag har det varit en helt fantastisk septemberdag. Solen har lyst från en så gott som klarblå himmel. Vi har varit ute flera gånger och det har varit superhärligt! Tänk att det snart är ett år sedan vårt lilla monster kom!! Jag får lyckoknip i magen av hösten!!

Idag har jag annars fått lite tid över att sy färdigt en ny tröja till Arvid - den här gången med bättre resultat, men mer om det i ett annat inlägg.

Till mammans stora glädje (och förvåning) så åt lillskrutten nästan två prinskorvar och en hel del pastaskruvar till lunch. Korv verkar vara gott om man får tro den lilla monstret. Jag vet inte hur okej det är att servera korv till såna här pluttar, men det skiter jag blankt i. Jag är nöjd bara han äter något! Tänk att mammalycka kan vara när barnet äter mat... Att äta äpple själv är också en höjdare. Kan-själv! kan kostateras som ett mantra här hemma för tillfället...

Nu har jag precis satt in en äppelpaj i ugnen. Egna äpplen från Aroma. Bäst att passa på innan alla finäpplen trillar i backen. Fuläpplena (som vi har mängder av) tänkte jag göra mos på.

Kram till alla i detta sköna septemberväder!!

Inga kommentarer: