tisdag 29 september 2009

Blodbad

Idag var A på spexhumör när jag kom hem från jobbet. Han tog en plasttillbringare mot munnen och hojtade i den - lät jättekul (om man är ett... Jag tittade åt ett annat håll och hör plötsligt ett illtjut och att det är något som gör väldigt, väldigt ont. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det gick till, men A måste ha glidit med handen på något när han skulle förflytta sig, fortfarande med tillbringaren i munnen och tappat "handfästet" så att munnen slagit i tillbringaren. A är jätteledsen och jag försöker se i munnen vad som hänt. Ingenting. Jag tröstar. Sen kommer det jättemycket blod. Blod i mängder. Och vi ser inte varifrån. Förmodligen är en stor del av "blodet" saliv, men vad gör det när hela den lilla munnen är alldeles blodfylld som om han vore värsta vampyren. A gråter och har verkligen jätteont. Jag är rädd att det har hänt något med tänderna. Men efter ett tag så lugnar han ner sig och det slutar pumpa ut blod ur munnen. Vi ser att alla tänder är på plats. Vi ser också att det verkar vara läppbandet som fått en rejäl smäll. Och när A lugnat ner sig så har även hans föräldrar gjort det.

Huvaligen vad rädd jag blev.

Inga kommentarer: