tisdag 8 september 2009

Jag ska bara...

Nu är klockan över elva och jag ska bara blogga det här inlägget innan det är läggdags. Kanske fjantigt och lite väl skrytigt, men jag är så stolt över mig själv att jag ens orkade börja på projektet sy-en-tröja-till-Arvid. Det är faktiskt första tröjan i trikå! Faktiskt! A small step... Men att leta mönster, rita av, klippa till OCH börja sy är fortfarande en ganska stor grej för mig. Bara att komma igång är en stor grej.

I alla fall så har jag nu sytt ihop hela tröjan, som blir i brunt elefanttyg från Jofotex (någon som är förvånad över valet av motiv?!). Nu ska det bara till kantband i ärmar och hals. Det är det som är det kluriga. Så det får vänta tills i morgon. Har valt turkos mudd. Hoppas nu att det blir bra. Kanske ska välja brun?

Funderar även på att starta en separat syblogg, så slipper alla som inte är intresserade av vad jag syr eller funderar på när det gäller sånt som hör ihop med tyg och symaskin läsa allt mitt insnöade dravel. Vad säger ni om det?

Inga kommentarer: