tisdag 22 september 2009

Body + byxa

Nu är mitt första ge-bort-kit klart. En body i grönt molntyg från JNYdesign med bruna kantband samt brun muddbyxa i velour. Bodyn är ett omarbetat mönster från Ottobre 3/2005 i stl 68 (men verkar ändå väldigt bred...). Byxan är från ett grundmönster stl 70 från Åsa Lennartssons Sy barnkläder av mjuka tyger (gammal goding...).




Jag skrev i förra inlägget att jag var väldigt nöjd med muddisarna. Det skulle jag aldrig ha sagt. Upptäckte när jag fotade att midjemuddens söm hade hamnat på magen. Doooh! Inte så snyggt. Så då åkte den kära sprätten fram. Sprättade och sydde om mudden. Resultatet blev helt okej. Är fortfarande nöjd med muddisarna och hoppas att storleken blir bra. Hoppas även på att bäbisen ifråga är en tjockis så att han (för det är en han...) fyller ut bodyn ordentligt :)

Sen fattar jag inte riktigt hur man kantbandar så att inte första sicksacksömmen INTE syns när allt är klart. Tycker inte att det är så snyggt att se den i t ex halslinningen när plagget inte sitter på. När väl plagget är på så syns det ju inte. Men det irriterar mig...

Gillade färgkombinationen grönt och brunt så jag passade på att klippa till en tröja till A med samma tyg och muddväv. Har redan kantbandat den så det är egentligen bara att sy ihop. Men nu tror jag sprätten har gjort sitt för ett tag.

Så till sist: jag måste lära mig hur jag ska fota för att kunna ta bort bakgrunden på ett enkelt sätt i photoshop. Antar att det inte gör saken lättare att jag fotar när det är mörkt ute och på köksgolvet i kasst lampljus... Blir suddigt och fult. Tips emottages tacksamt!

Inga kommentarer: