måndag 4 augusti 2008

tillbaka på jobbet

jaha, idag var första arbetsdagen efter semestern.
är lite imponerad av mig själv då jag lyckades ta mig dit redan till halv åtta - kors i taket!!
var dessutom först på plats på min avdelning - kors i taket igen!
sedan tog jag bara en halvtimmes lunch och jobbade kvar till halv sex - det är inte lika imponerade utan snarare lite sjukt. vilken normal människa gör det första dagen efter semestern?! men nu pratar vi inte mer om det...

måste passa på att tacka gud eller vem det nu kan vara som bestämmer vädret. för det är helt ok att börja jobba igen när det blåser och vräker ner regn - det blir nästan lite mysigt att sitta inne på ett kontor med dålig ventilation och svara i en telefon som ringer i ett (är ensam på min enhet denna vecka, inte lika kul...) och fundera på vad det var jag egentligen höll på med innan jag gick på semester. tack, tack!

samtidigt som jag påbörjar min första arbetsdag efter semestern påbörjar jag också nedräkningen av arbetsveckor kvar till min föräldraledighet. six weeks to go.

1 kommentar:

Kristin sa...

Hej du, du skulle ju ta det lite lugnt nu och inte varva upp??? Skärpning! ;-)

Har stackars Morgan kommit hem efter att hans hem blev Spejainvaderat?

Jag funderade på den där kistan vi såg på Östhjälpen. Ska prata med mamma om hon kan ta den med i bilen hem från er i höst. Om det går, skulle du då kunna köpa den åt mig om den finns kvar?

Här har det också regnat med droppar stora som tennisbollar (känns det som). Idag verkar det lite bättre, men det häver ner ändå. Rätt skönt att S jobbar och J är på dagis så att jag och M kan ta det lite lugnt själva hemma...

Tack än en gång för att ni orkade ha hela vår stökiga familj en hel helg! Det var jättekul! :-)

KraM K