onsdag 30 juli 2008

kattliv på stenklev

det är inte bara vi som tycker att det är jobbigt med värme. våra katter morgan och majken är tämligen trötta på värmen och envisas med att dricka vatten ur "vattenhålet" i trädgården - en zinkbalja med strandiris och en näckros - fastän jag serverar friskt vatten i vattenskålen varje dag. men det ska liksom bara vara så att man som katt ska hänga över kanten till baljan och lapa ur det stillastående vattnet...



i flera dagar har jag försökt att fota majken när hon är som allra gulligast - men på något sätt är det som att hon vet att hon ska se snygg ut när jag tar bilden och just därför vägrar hon sitta still eller anlägger värsta dum-minen. vilket gör att jag alltid försöker att skynda mig eller ta foton "i smyg". morgan däremot poserar snyggt och tycks gilla när kameran kommer fram. jag kan därmed med lätthet konstatera att det i vårt fotoinnehav förekommer få fina bilder på majken, men desto fler på morgan - orättvist men sant!

(jag antar att jag inte behöver förklara att det är majken på den övre bilden och morgan på den nedre...)

Inga kommentarer: