tisdag 12 augusti 2008

hands off!!

var på mvc-besök idag. vårt busfrö till bäbis har fixerat sig och sjunkit långt ner i bäckenet - därför har jag en för v34 liten, lågt sittande mage. och ja, det känns!! men fortfarande tycks det finnas tillräckligt mycket plats för att utföra akrobatik på hög nivå - vår bebis kommer säkerligen att bli kombinerad elitgymnast/kung fu-mästare/yogaguru... igår var jag helt slut efter en hel dags spark- och knuffövningar att jag var lipfärdig. om man kan få blåmärken på insidan av magen så har jag garanterat det!

är således trött och lättretlig. och inte blir det bättre av att folk (framför allt män som jag knappt känner...) kommenterar min mage och frågar "hur går det med magen?". som om det är allt jag är - en mage med ben på! hallå - senast jag tittade efter i badrumsspegeln så satt det faktiskt ett huvud med en (än så länge...) fullt fungerande hjärna OVANPÅ magen!

jaja, jag vet - det är förmodligen bara klumpigt uttryckt välvilja, men en uppmaning är ändå HÅLL TYST och BORT med vantarna!! min mage är INTE "allmän egendom" - vilket en av dessa herrar påstod när han nöjt klappade mig på magen...

2 kommentarer:

Åsa sa...

Syrran då! Lutar det åt att krabaten ska titta ut innan utsatt datum alltså?? Hihi, såg ditt inlägg om havsbadandet. Jag har faktiskt badat på västkusten, i Torslanda (under värmeböljan för några veckor sedan. När vi hoppade i här i tron om att vattnet i viken skulle vara lika behagligt som i Göteborg fick vi oss nästan en chock. Allt ytvatten måste ha pressats utåt, för det var INTE varmt för fem öre.

Vi åker nog hem på fredag...vi tänkte ta svängen om mor och far och käka kvällsmat innan vi landar i Göteborg igen. Sen börjar ju jobbet! Spännande... Jag hör av mig på lördag eller söndag.

Puss å kram från lillsyrran

Kristin sa...

Hej du, ja, det är inte kul när alla tror att det är fritt fram att klappa på magen hur som helst, som om det inte längre vore ens egen kropp - jag menar, hur många klappar en på magen när man inte är gravid????

Nu har jag lagt ut brödrecept på min blogg som passar avlånga formar. Kolla in och baka. Det är mycket enkla och goda bröd! :-)

KRAM
K