torsdag 14 augusti 2008

några loppisfynd

Har haft en ambition att fota loppisfynd som jag kommit över, men har (som vanligt) inte kommit längre än till tanken... Men här är i alla fall några grejjor som jag införskaffat i sommar.





Grejjor som passar bra i mitt 50-talsinspirerade kök. Jag är mycket förtjust i burken med rosen och tekannan. Och vågen var ett riktigt kap, i nästan perfekt skick - endast 70 spänn!




En annan favorit är mormorsfilten som jag faktiskt fått av mamma. Hon i sin tur hittade den på loppis för mindre än hundralappen. Efter en tvätt var den som ny! Ett tag tänkte jag virka en mormorsfilt till Bäbisen. Men så hade jag inte sådana mängder restgarn i fina färger utan jag hade behövt köpa garn och oj vad dyrt det hade blivit... Tyvärr är den här filten nog lite för sticksig för Bäbisen, får bli en vuxenmysfilt i soffan istället.

Inga kommentarer: