torsdag 28 augusti 2008

Nytt sofföverdrag

Vi har tvåsitssoffan Karlanda från IKEA hemma hos oss.
Jag köpte den när jag flyttade in i min etta i Midsommarkransen för 5 år sedan.
Den är klädd i ett grafitgrått ulltyg - jättesnyggt tyckte jag när jag köpte soffan.
Och visst - det är väl inget fel på det, om det bara inte var så att det är så himla varmt och lite kliigt att sitta i på sommaren - och att vi har två ljushåriga katter. Behöver jag säga mer?

Jag har länge funderat på att byta sofföverdrag, men O har inte varit lika lätt att övertala - vad kostar en ny soffa? - har han kontrat med när jag har försökt mig på en övertalningsmanöver...

Men så i sommar verkar mitt tjat äntligen ha gett resultat (undrar om det är för att jag är gravid?!). Så vi beställde hem tygprover från Bemz!

Ett par månader och 12 tygprover senare har vi bestämt oss för vilket tyg vi ska välja - det blev ett i lite grövre struktur i linne och bomull i färgen Sage Brown .

Så alldeles nyss beställde jag det nya sofföverdraget!
Fyra veckors leveranstid...
...får se om Bäbisen tänker titta ut innan dess. Spännande!

Jag säger bara: mission completed!

Inga kommentarer: