tisdag 26 augusti 2008

TisdagsTema: Nytt & Gammalt

Mitt bidrag till veckans TisdagsTema utgör även ett inlägg om vår renoveringsresa. En bild på det gamla "badrummet" på ovanvåningen samt en bild på resultatet av renoveringen - nytt och gammalt!



Det fanns inget ordentligt badrum i huset när vi köpte det för två år sedan. En jäkligt ofräsch, provisorisk dusch i tvättstugan i källaren var allt som fanns. Så genom att utöka den lilla toaletten på ovanvåningen fick vi till ett badrum. Vi förlängde rummet framåt och flyttade en sidovägg någon decimeter (vilken skillnad det gjorde...). Själva duschutrymmet är något större än vad man kan tro utifrån den här bilden eftersom det "viker runt hörnet" på murstocken.

Badrummet helkaklades i vitt med kakel 4x4 på väggarna och klinker 10x10 på golvet. Nu efteråt kan jag väl inte rekommendera att välja vitt klinker... Med tanke på att allt hår och damm syns så himla väl så skulle jag nog ha valt grått...

Det gamla badrumsskåpet har vi kvar - det är jäkligt snyggt och i gott skick, men vi tyckte inte att det passade in i det nya badrummet. Så nu vet vi inte vad vi ska göra med det... Vet att de kostar en del begagnat, så smålänningen i mig kommer att tänka efter både en och två gånger innan jag gör mig av med det!

2 kommentarer:

En liten AnCa sa...

Vilken otrolig skillnad på badrum! Har oxå svårt att kasta gamla och bra saker men har nog ingen bra idé omvad du ska ha ditt badrumsskåp till :(

Photos by Storm sa...

Åh, vilken skillnad. Önskar att renoveringen hade varit hemma hos mig./Lis