söndag 17 augusti 2008

Kantarell-ängeln har varit förbi

Tro det eller ej, men Kantarell-ängeln har varit och hälsat på tjockisen i soffan... (jag visste att hon fanns, jag visste det!!!!)

Är det något som jag älskar att göra på hösten så är det att gå i skogen och plocka svamp - jag är nästan beroende av detta och ser fram emot svampsäsongen lika mycket som vissa sportfanatiker ser fram emot tv-sändningarna av EM, VM, OS - you name it! Enda skillnaden är väl att min fanatism är bra mycket mer hälsosam med mycket frisk luft och goda svampmackor som resultat... Men här sitter jag nu med knakande (?) fogar och otymplig mage (skit samma att den i graviditetsmått mätt är liten, jag upplever den i vilket fall som helst som ofantligt gigantisk...). Ingen tur till svampskogen för min del alltså...

Tillbaka till Kantarell-ängeln... Denna kom alldeles nyss i skepnad av min allra sötaste arbetskollega, "rumbo" och tillika yogamotivatör - U. Lika fort som hon dök upp och överlämnade detta skogens guld försvann hon spårlöst igen (läs, hoppade in i en bil). Dessutom var godingarna redan rensade! Hur många guldstjärnor i kanten blir inte det?

Vilken tur att jag har bakat bröd idag. Som tack för omtanken fick ängeln med sig en Hälsolimpa hem. Att avnjuta tillsammans med smörstekta kantareller kanske?

2 kommentarer:

Kristin sa...

Hej syster! Glad att du fick kantareller du också. Vilken tur att änglar finns när man är för tjock för att plocka sådant som finns på marken *fniss*

Ser ut som min limpa???

kram och ha det bra med lilla magen!
K

Åsa sa...

Nu har jag installerat mig i Jkpg...konstigt nog känner jag mig inte så nervös, men det kanske kommer imorrn när jag cyklar till jobbet. Förhoppningsvis ösregnar det inte och förstör frillan (måste ju göra ett bra intryck såhär i början). Jag ska köpa såna där brödformar jag också! De verkar så smidiga! Om du inte redan testat Kristins recept på "fjällbröd" så gör det, jag fick det hos henne en gång och det står först på listan när jag väl skaffar mig formarna (och kan baka i Götet, här i Jkpg finns bara micro).

KRAM KRAM