torsdag 12 februari 2009

Misslyckat!

Ni vet den där mössan som jag stickade under Melodifestivalen?!
Ja, den som bara skulle handtvättas.
Jag har gjort det nu.
Handtvättat den.
Den blev låååååååååång.
Mycket längre än vad jag hade tänkt mig.
Mycket längre än vad som är snyggt.
Har aldrig hört att ullgrejjor blir större när man tvättar dem.
Jag trodde bara att ull kunde krympa...
Antar att det är straffet för min självgodhet som lyst som en klar sol över den senaste veckans inlägg - shame on you Ingrid!

Så nu står jag här med en låååååååååång mössa och undrar vad jag ska göra med den.
Nån som har en idé!?

7 kommentarer:

Kristin sa...

torktumla kanske? Det värsta som kan hända är väl att Arvid har en mössa till hösten ifall den skulle krympa mycket... *fniss*

mia sa...

Morgan kanske kan ha den! Nu när han har så lite päls!

Linda sa...

förlåt mig men, hahahahaaaaaaa

Ingrid sa...

Kristin: vi har ju ingen torktumlare...

Monica: nä, Morgans päls är nästan utvuxen nu (faktiskt!!)

Linda: akta dig annars får du kanske ta över denna numera FULA mössa!

Åsa sa...

klipp den itu och sy ihop igen så att du har TVÅ mössor!

Anonym sa...

Alltså, en seriös kommentar. Skölj upp den igen och försök forma om den. Inte hängtorka. Funkar ibland. För jag antar att den krympt lite på bredden när den växt på längden...?

Ingrid sa...

Mmmm, det tänkte jag också skulle fungera - att tvätta om den alltså. Men icke! Och jag har plantorkat den båda gångerna... Nej den har inte krympt på bredden heller, det är JÄTTESKUMT! Är såååå besviken!