lördag 7 februari 2009

Det finns hopp...

...även för fenomenet svensk Melodifestival!
Ja, jag får väl krypa till korset och erkänna att jag och O satt bänkade framför tv:n ikväll. (Mest för att det inte fanns något annat att titta på.) Jag gillar egentligen inte alls detta kommersiella jippo där Pling Forsman har skrivit ungefär hälften av alla deltagande låtar och det mesta låter som nåt man redan hört. Eller?

Men ikväll är jag ändå lite stolt över svenska folket. Bästa låten, Snälla snälla, med Caroline af Ugglas lyckades ta sig förbi såväl Shirley Clamp som tjejen från A-teens. Jag säger bara: YES!!

(Till på köpet hann jag sticka mig en mössa OCH sy ihop den! Kvällen kunde inte ha blivit bättre! Eller jo, det hade ju varit om Caroline hade gått direkt vidare till final och brädat dem allihop, men men...)

Inga kommentarer: