onsdag 11 februari 2009

Första bottennappet!

Idag kom Arvids Converse-skor med posten.
De var INTE nya utan lite, lite, lite använda.
Det ser man med blotta ögat.
(Detta blånekar säljaren till.)
Okej, inte hela världen.
De är i superskick ändå.
Men rätt ska vara rätt.

Sedan den stora grejjen som jag (som är en hyvens människa) retar mig något fruktansvärt på.
Fick betala 50 spänn i frakt.
Helt okej tyckte jag och betalade in vinstsumma och frakt.
Paketet som kom idag var frankerat med 12 kr.
Fly förbannad (38 spänn är en ren strunstumma, men det är principen!!!!!) så har jag idag utbytt flertalet mail med säljaren ifråga.
Han motiverar 38 spänn extra med att han har långt till posten (2 km - daaaaaah?).
Och så påstår han att jag hotar honom med dåligt omdöme och av den anledningen inte kommer att betala tillbaka pengarna.
Det hela slutar med att jag lackar ur rejält och lämnar ett dåligt omdöme (av principskäl!!!!!)
Då gnäller han och säger att han aldrig sagt att han INTE skulle betala tillbaka.
Tuff shit! säger jag bara.
Ärlighet varar längst!

Min sambo och hans föräldrar (som är boråsare) får ursäkta, men det ska vara en knalle från Fristad att göra en sån grej!

4 kommentarer:

Linda sa...

U go girl!!!

Åsa sa...

Tur att det finns slängar av de envisa familjegenerna!

Åsa sa...

Fick du ett dåligt omdöme tillbaka då eller? (kan man inte ge varandra?)

Ingrid sa...

Nej, säljaren hade redan lämnat ett positivt till mig när jag hade gjort betalningen. Jag = mönstermänniska ;-)