söndag 5 april 2009

Vårigt värre!

Nu sjunger bofinkarna för fulla muggar, vi har tagit fram utemöblerna och fikat ute i bara tjocktröjan! O har slagit "ängen" med gräsklipparen (efter moget övervägande om vi skulle våga lunta eller inte...) och jag har klippt ned lavendeln. Så härligt!

Igår kom nya vagnen - vilken skillnad!! Bidrog definitivt till vårkänsla! Efter lite provkörning och kånkning i vår yttertrappa så kan gamla hederliga Brio Kombi närmast liknas vid en pansarvagn i jämförelse med Timmy. Timmyn är superlätt och smidig (och då fick den ändå sämst på momentet snäva svängar av vagnarna i Råd&Röns test av sittvagnar...Annars fick den totalt sett bäst i test!) och Arvid gillar "fönstret i taket". Jag är jättenöjd!

Och så ska jag väl krypa till korset... Jag har brutit mot godislöftet - inte en gång, inte två gånger utan TRE gånger *suck*!!!! Hur dålig karaktär har jag på en skala?! Och hur dum är inte jag som avlägger ett sådant löfte precis innan påsk, med allt vad påskägg och smågodis heter...

Inga kommentarer: