torsdag 9 april 2009

Are you talking to me?!

Igårkväll klockan 21 kom jag på den briljanta idén att fixa en ny öppning, typ ett stort knapphål, på den extra sittdynan till vagnen. Detta för att få in selens rem som går under rumpan på rätt ställe så att den passar med nya åkpåsen. Kanske inte det bästa projekt man ska ge sig i kast med vid denna tid på kvällen. Inte med tanke på att jag inte använt den där symaskinen på väldigt länge...

Klockan 23.30 gick jag till sängs, svärandes och muttrandes andra fula ord. Kvar på matbordet stod symaskinen, sittdynan och en stor hög uppsprättad tråd. Men inte ett knapphål i sikte...

I morse gjorde jag ett överraskande utfall mot symaskinen. Överraskningsmomentet bestod i att jag gav mig på maskinen med sittdynan i högsta hugg - innan frukost (det gäller ju att passa på när lillskrutten sover och inte kan höra sin mammas fula vokabulär). Efter ännu mer sprättande och svärande fick jag till sist ihop ett stort knapphål. Det blev inte snyggt - men det funkar!

Mohahahahahahahaha!