måndag 27 april 2009

Gosa? Nä tack!

Mamman: Åååååååh lilla bäbisen, vad du är söt!
Bäbisen: Äh, lägg av morsan - jag har inte tid med sånt där!
Mamman: Jomen bäbisen, vill du inte mysa lite i mammas knä?
Bäbisen: Är du dum eller? Jag är upptagen med att pilla på den här intressanta manicken (fjärrkontroll).
Mamman: Men det är jättemysigt att mysa! Du är bara för liten för att förstå det... *tar upp bäbisen och trycker ner honom i knät'*
Bäbisen: Blääääääääh! Måste du vara så nära? Det är äckligt, jag blir svettig!
Mamman: Visst är det... mysigt...? *kämpar med en fäktandes bäbis*
Bäbisen: Hmmmm, vad är det här för grej?? Går den att bita på? Ja, det gör det!!!!! Mmmmmm, gott, gott, GOTT!
Mamman: Nämen bäbisen! Den där grejjen är mammas, den är till datorn!!!
Bäbisen: Hmmm, dator säger du? Vad är det för nåt? Kan man bita på den? Smakar den gott? Åh, kolla in de där konstiga grejjerna som sitter fast på dig (fötter)! Va konstiga de är? Var kommer de ifrån? Men, hallå! Titta på det där prassliga (tidning). Mmmmm, sånt gillar jag!!!
Mamman: Nä du bäbisen, om du ska sitta i mammas knä får du faktiskt inte hålla på och klänga omkring så där. Då får du sitta på golvet igen (bäbisen kan numera sitta själv!).
Bäbisen: Det var ju det jag sa - att det INTE är mysigt att sitta i knät!

1 kommentar:

Linda sa...

Hehehe,jag har oxå en klåfingrig orm hemma.
Visst är de bedårande!