torsdag 4 december 2008

Tid hos veterinären

Ungefär nu skulle vi ha satt oss i bilen och åkt med Morgan och Majken till veterinären för vaccination... Samtidigt skulle vi passa på att kolla med henne om det är så att Morgan måste rakas, för han har fått så otroligt tovig päls (eftersom jag under oktober aldrig hann borsta honom). De där tovorna är något som han och jag bråkar om dagligdags och det slutar alltid med att jag förlorar och vackert får ta hand om mina rivsår...

Klok av tidigare erfarenhet när det gäller katter och veterinärbesök hade jag vid halv sju på morgonen stängt dörren ner till källaren (där vi har kattlucka). Majken inne *check* Morgan inne *check*! Vid halv åtta åker O till jobbet. Akta så att inga katter smiter ut! Under natten har det bildats is på bilrutorna så O kommer tillbaka och säger att han kan skrapa rutorna åt mig så slipper jag göra det med två katter och en bäbis väntandes i en kall bil. Snällt! Vid halv nio är det dags att börja kolla så att alla är färdigätna och redo att slängas in i kattburar och bilbarnstol. Men... var ända in i h-vete är Morgan?! Jag letar igenom hela huset - men ingen Morgan. Eftersom han är rätt stor så kan han inte gömma sig på så hemskt många ställen. Jag ropar och lockar med burkmat, jag hotar och morrar något om att om han inte kommer fram NU så blir det bara ett sista veterinärbesök för hans del - ingen Morgan... Jag ringer O och säger att han minsann får komma hem och gå ut och leta efter kattkräket eftersom det med all säkerhet är han som har låtit honom smita ut! Vi letar i en halvtimme - men Morgan är och förblir puts väck (han är väl inte dum heller?).

Skamset får jag ringa veterinären och boka om besöket till nästa vecka. Veterinären säger lite syrligt han kanske skulle varit inomhus i natt. Det var ju just det jag hade tänkt på!!!

Så nu ber jag till högre makter om att vi inte ska behöva göra om samma procedur nästa vecka igen...

*suck*

1 kommentar:

mia sa...

Ha, ha jag känner igen detdär! Min gamla Putte-katt hoppade t o m ut genom sängkammarfönstret på övervåningen när det var tal om veterinärbesök. De vet!
Lycka till!