söndag 21 december 2008

Egentid

Idag har jag haft kvalitetstid för mig själv. Vad behöver man då och vad gör man då, kanske ni undrar? Jo, det här behövs:
- 1 sovrum
- 1 skön säng
- Några kuddar
- 1 filt
- 1 talbok (Människohamn av John Ajvide-Lindqvist)
- 1 cd-spelare med hörlurar
- 1 stickning (den här gången svarta spiralsockor till A)
- 1 glas julmust (mmmmm)
- 1 stängd dörr

Vad händer?
Jag lyssnar en stund på talboken, den är riktigt spännande och det är himla skönt att slippa läsa själv. Stickar lite på stickningen och sippar på min julmust.

MMMMMMMMM - det är så mysigt att ha lite tid för sig själv.
Lägger ner stickningen. Jag lyssnar fortfarande på talboken. Ska bara blunda litegrann... Jag lyssnar på talboken. Han har en ganska sövande röst den där John... Jag lyssnar på talboken. Ska bara lägga mig lite mer bekvämt... Jag lyssnar på talboken...

Ojdå, somnade visst till litegrann!
Börjar trycka mig bakåt i talboken för att hitta var ungefär jag sist kommer ihåg att jag lyssnade. Hrrmmmmm, jag trycker mig ett, två... fem steg bakåt.

Gud va skönt med egentid!

1 kommentar:

Åsa sa...

Låter mys! Nu ska jag slå in paket och fixa lite ditt och datt och sen ikväll åker jag till jobbet och mitt kyffe i Jkpg. Jag har självklart glömt att posta A:s julklapp så det kommer inte fram tills imorrn (även om jag panikpostar den idag, I guess). Ni får den i mellandagarna nån gång...

Nu kom jag på att jag måste ringa dig och prata hemliga saker och hemliga julklappar...så nu ringer jag dig istället...

Kram