måndag 29 december 2008

Kärt barn...

Jaha, då var julen avklarad. Vi har även, för första gången, testat att byta bajsblöja på annan ort - det gick alldeles utmäkt! Nu är det bara nyårsafton som ska gå av stapeln också. Sen kanske det blir lite lugnt ett tag? Ajdå, glömde att vi måste fixa ett dop sådär i en handvändning också.... Nej, jag ska verkligen inte beklaga mig, det har varit lugna puckar mest hela tiden. O har varit ledig från jobbet sedan 19 december, och planerar att börja jobba först den 7 januari. Vilken mammalyx!!

Arvid har de senaste dagarna fått ett nytt smeknamn (eller är det ett öknamn?). Har ni sett reklamen på TV om en kille med halsbränna som tar nåt receptfritt för att bli av med denna och så sätter han halsbrännan (som ser ut som en liten korv) i ett rymdskepp som skjuts upp i rymden (vad får reklammänniskorna allt ifrån?)???????

Arvid ser ut lite som den där halsbrännan. Det är O som har kommit på det (skyll inte på mig!), men jag kan inte annat än hålla med. Det är nog dubbelhakorna och hans ilskna lilla pannrynka som gör det... Men så måste han vara den sötaste halsbränna som finns!

Det är inte klokt vad många smeknamn den där lille killen får, här är några (en del mindre smickrande, men eftersom vi är hans föräldrar så är det okej att vi kallar honom det):
- Halsbrännan (ajajajajajaj, låter inte bra alls, men men...)
- Mitt lilla skräp
- Gnäller
- Kalaspuffen
- Arvidplutten
- Mitt lilla skrufs
- Hjärtat
- Skrutto
- Fisplutten
- Bubblo

Ja, listan kan göras lång...

Och, om jag inte skriver något mer innan nyår får jag önska alla

GOTT NYTT 2009!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart och roande att titta in och läsa din blogg!
Önskar Dig och din fina familj ett Gott Nytt År!!

Är ledig till 8/1 - kanske snart dax för en fika?

KRAM Mariette