söndag 21 september 2008

Olycklig...

Idag är jag olycklig.
Går mest omkring och spanar ut genom fönstren.
Morgan är försvunnen.
I torsdags och fredags hade vi besök av min kompis MM och hennes lilla M.
Morgan gillar inte besök. Och definitivt inte besökarnas barn.
Han brukar protestera mot besöken genom att vara hemifrån lite längre än vanligt.
Senast jag såg honom var för två dygn sedan, i fredags förmiddag.
Ja jag vet, det är inte så länge sen.
Men han brukar aldrig vara borta mer än ett dygn.
Vart kan han ha tagit vägen?
Vi har varit ute och ropat och letat - men ingen Morgan.
Jag tänker på hur hemskt det var att hitta vår första katt död - påkörd.
Hemska tanke.
Eller att han blivit inlåst i en bod som någon sommarboende haft tillfälligt öppen?!
Utan mat och vatten kommer han att dö!

Så därför är jag olycklig idag.

Inga kommentarer: