onsdag 17 september 2008

Girlpower!!

Här hemma pågår ett krig.
Det är tre parter inblandade i detta krig.
Jag.
Morgan.
Och så Majken.

Syftet med kriget är att lägga beslag på bästa platsen att sitta/ligga på.
Det utspelar sig i vardagsrummet och har fyra huvudsakliga mål: soffan, ligginsatsen till barnvagnen, mormorsfilten och en provstickning i raggsocksgarn.

Morgan har två favoritplatser
- insatsen till barnvagnen eller på sin mamma (= jag).
Får han inte ligga där (barvagnen = förbjudet område, jag = trött på klängig katt) vill han helst ligga på mormorsfilten (vilket han inte får eftersom den blir så hårig...).
Morgan har med andra ord problem.

Jag har en favoritplats
- soffan.
Som inköpare av soffan tycker jag egentligen inte att det är för mycket begärt att få sitta där - i fred...

Majken däremot kör en annan taktik.
Vinnartaktiken.

När Morgan och jag som bäst slåss om vem som ska/får ligga/sitta, var och på vem/vad så går hon tyst och stilla och lägger sig i ett hörn av soffan.
Där ligger hon och ser alldeles för gullig ut för att jag ska vilja störa henne när jag äntligen fått Morgan att förstå att jag inte kommer att ge mig...
Så jag sätter mig i det hörn av soffan där jag får plats.
Någon plats för Morgan finns inte när jag och Majken ockuperat våra platser i soffan.
Så Morgan får ligga på provstickningen, som i sin tur ligger på golvet bakom soffan.

GIRLPOWER!!

Inga kommentarer: