måndag 21 juli 2008

en tur till uddevalla

O och jag åkte till uddevalla idag för att kolla in strandpromenaden och det nya bryggdäcket (jag vet, det har funnits där ett bra tag nu men vi har bara inte tagit oss tid att åka och kolla...). blev positivt överraskade av promenaden som faktiskt inte var så dum, men det vore ju hemskt att erkänna så vi gick naturligtvis och kommenterade utförandet bara för att liksom...




käkade lunch på badrestaurangen i gustafsberg och helt plötsligt kändes det nästan som att vara tillbaka i någon pittoresk stockholms-miljö, typ djurgården - mycket trevligt!!




sedan en tur in till stan för att shoppa stickgarn. valet föll på ullgarn i två gröna nyanser. ska bli en randig tröja till bäbisen. eftersom det var ett tag sedan jag stickade så har jag börjat på 12-månaders(!!!)mönstret, vem vet hur lång tid det tar för mig att bli klar?! (först hade jag tänkt sticka till en 9-månaders, men mamma påpekade lite försynt att mitt i sommaren kanske det blir lite vamt med ull på bäbisen - tänkte liksom inte på det... *fniss*




därefter en tur till en loppis eftersom jag var så himla loppissugen igår. hittade några prylar, men har inte hunnit fota dem ännu. lägger upp lite bilder en annan dag.

Inga kommentarer: