fredag 18 juli 2008

familjens svarta får?

har tittat på systrarnas bloggar och konstaterar rätt snabbt att jag definitivt är familjens svarta får när det kommer till bloggar... Senast jag bloggade var för över ett halvår sedan. Inläggen då var väl knappast särskilt intressanta och bilderna föga inspirerande... Undrar som flundran om det beror på att mina systrar begåvats med speciella talanger som jag tyvärr gick bet på i min genuppsättning eller om jag helt enkelt är lat? (vilket i och för sig skulle kunna vara en defekt i genuppsättningen...)

Men nu ska här bakas andra bullar - lösningen på detta kallas föräldraledighet! Då kommer jag att ha all tid i världen att skriva poetiska inlägg och publicera fantastiska foton. Däremellan kommer jag att baka de godaste och nyttigaste surdegsbröd man kan tänka sig och sticka minst ett nytt plagg till mig eller Bäbisen i veckan...

Hoppet är det sista som lämnar människan har jag hört!

1 kommentar:

Kristin sa...

Hej du, vad kul att du gör ett nytt försök med bloggeriet! :-) Så klart kommer du ha massor med tid att slå ihjäl, du kommer hinna baka allt matbröd själv för att inte tala om alla maträtter du hinner göra i kompanistorlek och frysa in. För bebisen är väl en detalj som mest sover.... eller???? *fniss* Det är nog boa-genen som slår till inför bebisankomsten, tror jag. Samma dag som vattnet gick med M så hade jag hunnit baka två sorters bröd och en kaka. Uppenbarligen förstod det undermedvetna att det var dags att vara effektiv före bebisankomsten än efter.

Vilket härligt foto som banner förresten, jättefint!!!!

ha det nu så bra så ses vi snart!
Kram K