tisdag 22 juli 2008

sol och... stickning?

idag har det varit alldeles underbart väder i bohuslän - med andra ord: sol, hyfsat varmt och så gott som vindstilla - bingo!

började dagen med att vakna vid halv sju - superkissnödig och hungrig som en varg - det är inte alltid jätteskoj att vara på smällen... efter det gick det bara inte att somna om även om vi gick och la oss vid halv två och jag egentligen skulle kunna tänka mig åtminstone en timmes sömn till.

sedan en tur till barnmorskan. allt såg bra ut utom blodvärdena (no surprise!) - fick bannor och order om att äta mer folsyra och vara mer noggrann med järntabletterna... *suck*

på vårdcentralen träffade jag konstigt nog på min gamla chef, susanne, från "den gamla goda tiden" då jag jobbade på ett konsultföretag i gbg. det var typ tre år sen sist vi sågs! hon har sommarhus här, men jag hade knappast förväntat mig att se henne kl 9.30 en tisdag i ett väntrum på "min" vårdcentral!

hem igen för att packa väskan och dra till favvobadstället, *piiiiiiiiiip* ( som om jag skulle avslöja det här?!). men leta efter den här skylten så kanske ni hittar!




som ni ser på bilden så är alla väsentliga prylar med - snus (dock inte mitt), pocketbok, en flaska vatten, en kylväska och... nytt för i år: stickningen!
summa sumarum: en helt ok dag, med andra ord!

Inga kommentarer: