söndag 20 juli 2008

loppissugen

idag är jag riktigt loppissugen - vilket troligtvis beror på det regntunga vädret. det är som gjort för att gå på loppis och rota bland gamla grejjor!

en snabb titt i tidningen och jag inser att jag helt enkelt får lägga mina loppisplaner på hatthyllan. favvo-loppisen har inte öppet idag och jag är lite för bekväm av mig för att åka flera mil för att gå på en någorlunda bra loppis... och att trängas med badgäster som är villiga att betala överpriser för vanliga loppisgrejjor kan jag vara utan!

nöjer mig däför med att lägga upp en bild på ett av de senaste "fynden". vilket i och för sig knappast kan räknas som ett fynd då det kostade tusen pix... (på tal om överpriser) men jag kunde bara inte låta bli det. hittade det på favvo-loppisen då vi var där och lämnade en gammal 50-talssoffa som "vi inte fick plats med" hemma längre. skulle bara ta en sväng och kolla in om det kommit något nytt och fick syn på det här underbara skåpet. i mycket gott skick, bara en liten nagg som saknas i fanéren på en av lådorna.

fick veta att det fanns en annan som också var intresserad... men jag tvekade då jag tyckte priset var lite väl högt (tyvärr är denna loppis inte prutbar - satt pris gäller och alla pengar går till barncancerfonden). samtidigt är den dystra sanningen att bra grejjor (framför allt bra 50- och 60-tal) försvinner fort - så man ska inte tro att man kan gå och fundera så värst länge.
nja, vi bestämde oss för att eftersom vi var där för att lämna en soffa som vi inte fick plats med kunde vi inte gärna komma hemdragandes med ett skåp istället...

vi åkte hem och jag grämde mig hela dagen. kunde helt enkelt inte släppa tankarna på skåpet så dagen därpå åkte jag tillbaka - och skåpet fanns kvar! betalade blixtfort och ringde till stackars O som fick komma och hämta mig, magen och skåpet - lyckan var enorm!!!

så här är det, mitt fina skåp - och ja, vi har fortfarande 1,5 år efter inflyttningsdagen ännu inte fått upp tavlorna på väggarna...



2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Hej Ingrid!!! Vad jättekul att du har hittat till min blogg!! Tack fär kommentar och komplmanger! Det vore jättekul att följas åt i cyber med våra sy- och pysselprojekt och inspirera varandra och komma med tips!!! Jättekul! Skall länka till dig genast! Nu försvinner jag en dryg vecka på semester, men vi "ses" sen!!!

Retro Elephant sa...

Wow vilket snyggt skåp, värt pengarna enligt mig :) Säger som ottpippi, kul att du hittade till min blogg. Tack för dina snälla komplimanger och beställningar är alltid välkomna ;)

//Lina