onsdag 26 augusti 2009

Mammans nya tillvaro

Att jobba heltid och samtidigt vilja vara så mycket som möjligt med sin bäbis, kanske sy litegrann, sticka nåt kul OCH hålla igång bloggandet är nästan en omöjlig ekvation. Dels lider jag brist på idéer vad jag ska blogga. Jag menar jag kan ju knappast berätta om vad vi pratat om på fikarasten eller hur in i norden engagerad jag för tillfället är i ett av mina ärenden. Dels saknas tiden. MEN jag har inte för avsikt att sluta blogga, det kommer snarare att bli glesare mellan inläggen.

I alla fall. Några saker kan jag ju alltid berätta om. Arvid luktar för jämnan leverpastej (som är en favorit), jag som inte ens gillar leverpastej. Nu får jag försöka vänja mig vid doften... Han pekar på allt möjligt - och omöjligt - och säger dääääää, eller nåt liknande. Han blir jätteledsen när pappan går och hämtar välling mitt i natten och låter sig inte tröstas av att mamman ligger tre centimeter därifrån. Pappan har byggt en stooor sandlåda, nu är det bara sanden som saknas! Och mamman har börjat sy en elefant i brun velour, nu ska bara alla delar sys ihop. Inte det lättaste.

Over and out.

1 kommentar:

Linda sa...

Kul att du tänker fortsätta blogga, även om inläggen blir lite glesare:)