torsdag 20 augusti 2009

En rejäl laddning

Idag hämtade jag ut ett stort paket från Stoff och Stil. Har nämligen beställt en massa tyger och muddväv nu när jag blivit med ny maskin. Det blev mest en meter hit och en halvmeter dit, eftersom jag inte ska sy några kopiösa mängder av varje tyg. Fast nu när jag såg hur fina tygerna var så ångrar jag att jag inte beställde hem mer av en del. Sedan väntar jag på några meter velourtyg i fina färger från Nea Nobelle. Och från annat håll har jag även beställt ett par gamla nummer av Ottobre. Har sett några fina mönster på bl a hoodie (luvtröja/munkjacka) som jag tror kan vara bra att använda som grundmönster om jag vill knåpa vidare på ett eget. Så nu har jag så gott som ruinerat mig på tyger och sytillbehör. Tur att jag jobbar igen så jag kan finansiera min nya last, tygshopping på nätet...

Inga kommentarer: