fredag 14 augusti 2009

Första veckan avklarad

Jaha, här sitter jag framför datorn med ett glas rött vin. Nu har jag jobbat en hel vecka. Är rätt trött och tycker verkligen att jag förtjänar ett glas rött. Hahaha, det rimmar till och med!!!

Har inte riktigt lärt mig att gå och lägga mig i tid. Det har inte blivit före elva en enda kväll. Och eftersom jag är den som går upp med A när han vaknar vid halv sex så får jag väl skylla mig själv om jag är trött... Har faktiskt sytt ett par bruna manchesterbyxor med turkos mudd till A av ett par av mina gamla, numera slaktade, byxor. Är väldigt nöjd med symaskinen och har svårt att låta bli den på kvällarna.

Att vara tillbaka på jobbet är både kul och lite vemodigt. Jag kan inte riktigt fatta vart tiden tog vägen. Samtidigt är jag väldigt medveten om att det inte var länge sen jag längtade halvt ihjäl mig efter att få börja jobba. Nu inser jag att bäbistiden definitivt är över och att det hela gick väldigt, väldigt fort. En dag efter jobbet var jag och handlade mat på Konsum. Där mötte jag en mamma med en liten kille i vagn. Han var nog som A i ålder och tittade på mig med stora ögon när mamman körde förbi med vagnen. Jag drabbades av akut hemlängtan och fick en tjock klump i halsen bara av tanken på mitt lilla drägg och skyndade mig att handla klart. Drägget ifråga är dock mer pappa-vänligt inställd för tillfället och jag ska villigt erkänna att det kniper lite i mamma-hjärtat av avundsjuka när pappa är favoriten fastän en viss person varit borta hela dagen...

Inga kommentarer: