tisdag 28 juli 2009

Kan man annat

...än skratta?! Har fått tummen ur och målat de tre översta luckorna till det gamla överskåpet i köket. YEJ!! Men där tar inte överskåpshistorien slut, nej. Att en av skjutluckorna skulle behöva målas om, det visste jag redan när jag började med de tre jag nu målat klart. Av någon mycket skum anledning är nämligen den ena skjutluckan gul i tonen jämfört den andra. Och hur kan det komma sig? Jo, jag måste haft slut på färg och gjort sista strykningen med en annan vit... Hur smart är inte det på en skala?! Men nu kommer vi till det roliga. Jag måste måla om BÅDA skjutluckorna. Detta eftersom färgen jag använde nu var halvblank, eftersom jag trodde att det var sådan jag använde till skjutluckorna när jag målade dem (förra våren...). Med facit i handen kan det knappast ha varit samma färg som nu. De tre översta luckorna är definitivt blankare. Så fram med penseln igen...

När ska vi lära oss att hålla bättre koll på färgburkarna? Alternativt, när ska vi bestämma oss för vilken snickerifärg vi använder i det här huset?

Inga kommentarer: