fredag 3 juli 2009

Det funkar 1!!

Beställde tidigt i våras paketet från Telia med bredband, bredbandstelefoni och bredbands-TV. Hade tröttnat på allt trassel med sladdar och ville köra trådlöst. Detta lovade Telia skulle börja fungera den sista juni.
Gjorde det det?
Nej.
I vårt första paket från Telia fick vi ett modem/router.
Ingen istallations-CD av bredbandet.
Ringde och skällde... tre gånger...
I det andra paketet från Telia fick jag en digitalbox och ytterligare ett modem/router (eeeeeh?).
Ingen istallations-CD av bredbandet...
Och fortfarande ingen telefonadapter...
Ringde och skällde igen.
Fjärde personen jag pratade med på kundtjänst sa att någon installations-CD behövs inte, det är bara att plugga in och börja.
Visst, tänkte jag.
Joho, så var det minsann... Bra Telia! Kunde ingen av de tre tidigare personerna jag pratat med talat om detta? Nu har jag ju levt ofrivilligt utan bredband i flera dagar - i onödan!!!

Nu ska jag bara försöka få igång digitalboxen.

Och sen var det ju det här med telefonin...

Inga kommentarer: