torsdag 25 juni 2009

Lite av varje

Idag är det nog årets varmaste dag hittills. Men eftersom det blåser så är det bara skönt ute. Fast vi har mestadels varit inomhus och sparar vårt utevistandes till eftermiddagen/kvällen. Jag har bränt axlarna lite och vi har haft fullt upp med mellanmål, lek, blöjbyten och lunch. Just nu tar Arvid en siesta - verkar vara så skönt!

Arvid sov till kvart över sju idag. Men det är nog mer ett resultat av att moster Å var här och hälsade på igårkväll och att lillskrutten inte kom i säng förrän vid nio, än början på någon ny era... Det är fortfarande lite svårt att fatta att lillasyster bor här nu!

Efter frukost och två bajsblöjor åkte vi med Morgan till veterinären för att raka den stackars kissen. Eftersom han inte gillar att bli borstad på bakkroppen så måste han sövas och rakas/borstas då hans långa päls är alldeles ihoptovad. Så nu var det alltså dags för lejonklippning igen... Misstänker att vi får fortsätta med det här två gånger om året. Dyr katt!

Innan djuren ska sövas får de inte äta på 12 timmar. Det hela började med att Morgan inte kom in igår kväll. Då ställde jag om kattluckan så att han bara kan komma in, inte ut. Vid klockan ett hade han fortfarande inte kommit in, men vid tre hade han kommit in i alla fall (hur jag vet detta? det var en ovanligt stökig Arvid-natt!). Frågan är hur många möss han ätit under kvällen. Hungrig verkade han i alla fall vara för det var ett himlans jamande och tiggande. Men här inne fanns ingen mat att få. Trodde jag ja! När jag kom hem ifrån veterinären upptäckte jag att den lilla skitkatten hade ätit upp resterna av O's morgonfil och Arvids morgongröt. Förmodligen när jag hade fullt sjå att få Arvid att borsta tänderna och klä på sig.

Fick ett paket med posten idag. Det var barnkläder från svenska märket Plastisock som jag hittade på rea - en body, två leggings, en pyjamas och en mössa samtliga i mönstret Cirkus - rena fyndet. Jag gillar verkligen deras långärmade body och leggings nu på sommaren, så tunna, mjuka och sköna. Härliga färger är det också!

I eftermiddag ska vi hämta Morgan hos veterinären. Sen får det bli långpromenad (så att Morgan får lite lugn och ro...). Kanske en glass nere vid havet?!

1 kommentar:

A & Lilla P sa...

Å, vad mysigt att din syster flyttat hit! Vad glad jag blir för din skuld!

Hör av dig om du vill ta en gemensam glass någon dag... : )