söndag 14 juni 2009

Ännu en helg passerad

Helgerna går alltid alldeles för fort. Speciellt när det är fint väder. Är det inte konstigt så säg?!

I fredags var jag och Arvid med lille P och hans mamma A och badade på Tumlaren. Det var Arvids första bassängbad - mycket uppskattat!! Så det får blir fler sådana besök framöver.

Igår besökte vi en, för oss, ny handelsträdgård på Bokenäset. Jag blev lycklig ägare till en ny ros, Raubritter, som jag letat efter ganska länge. Det enda som oroar mig är att det på lappen stod att blommorna var röda, men vad jag vet så är Raubritter inte röd utan rosa!!! En jättebronsmyra fick också följa med hem i bilen. Så att min gargoyle har lite sällskap bland växterna. Nu tror jag att jag ska satsa på en rosa flamingo och en vanlig trädgårdstomte...

Idag har vi bara varit hemma och njutit av det fina vädret. Gäller nog att passa på för midsommarvädret verkar ju inte bli särskilt märkvärdigt... Jag har varit på utrotningshumör och gjort mitt bästa för att eliminera det tusental av vallmo som härjar fritt varhelst det finns en lite gnutta jord att fröså sig i. Känns som ett omöjligt uppdrag. I klass med maskrosorna. Jag tror jag fått den j-vla vallmon av mamma... Inte fattade jag då att den skulle ta över i princip ALLT!

Sedan så har vi till sist kapitulerat och flyttat in Arvids spjälsäng i vårt sovrum igen. Han har inte sovit i egen säng på över en månad och nu börjar jag blir ganska så trött på att ha en hoppjerka jämte mig i sängen VARJE natt, HELA natten. Jag sover rent ut sagt apdåligt. Så nu provar vi att låta honom somna i vår säng för att bli överflyttad till egen säng. Kanske går det bra om han hör att vi sover i samma rum - hoppet är det sista som överger människan!

Inga kommentarer: