tisdag 23 juni 2009

Glass... mmmmm!

Förra sommaren när jag var gravid var jag helt såld på glass i bägare. Den här sommaren när jag är föräldraledig kommer jag förmodligen att vara helt såld på glass i bägare. Speciellt nu när de börjat sälja italiensk glass... Jag menar, hur såld på en skala blir inte du av att höra tiramisú och persikosorbet?! Såld, såld, såld.

I sommar kan jag med gott samvete äta så mycket glass jag vill (nästan). Jag släpar ju runt på en barnvagn och en bäbis!!! Så här går det till:
1. Jag GÅR ner till glassparadiset (nerförsbacke hela vägen, så det kanske inte räknas...)
2. Jag köper glass (har begränsat mig till max två kulor i BÄGARE, inga rån kommer på fråga)
3. Jag ÄTER glassen och NJUTER varje sekund.
4. Jag inleder botgöringen i strosande takt - tittar på folk och i sommarbutikerna.
5. Jag trappar upp botgöringen med rask promenad.
6. Botgöringen kulminerar i helvetesbacken - den går rakt upp i himlen och är jobbig som f-n att ta sig uppför UTAN barnvagn. Tänk er då MED barnvagn OCH 10 kg bäbis!!!!!!
7. Efter det är sannolikt all glass förbränd och jag kan lugnt gå hemåt igen.

Inga kommentarer: