fredag 1 januari 2010

Våga vägra nyårsfirande...

...eller Sagan om den förkylda mamman.

Jaha, då är vi snart en halvtimme in på 2010. Jag är kvällen till ära iklädd ett par mysbyxor, raggsockor och en gammal Helly Hansen. Varför denna extravaganta outfit? Jo, jag är dunderförkyld, visserligen den enda i familjen, men det är ändå jag som lagt ribban för vårt nyårsfirande. Större delen av dagen har jag ägnat åt att glo på resten av familjemedlemmarna, svära på Morgan som dödat och ätit upp en björktrast inomus för att därefter spy upp nyss nämnda fågel tillsammans med diverse annat snask *blä!* på en av våra stolar, funderat på att packa in Morgan i ett paket med adress nordpolen *moahahahahaha* så att han får frysa riktigt ordentligt, tvingat maken att gå till Konsum två gånger samt sovit en tupplur framför Bolibompa...

Jag orkade i alla fall hålla mig vaken till tolvslaget (uppenbarligen!), som vi skålade in med hjälp av en whiskey (Jameson, vad annars?!). Är man förkyld så är man. Nu packar jag ihop overlocken för kvällen - för sy det orkade jag minsann göra - stänger ner datorn och önskar att året inte fortsätter som det började...

Over and out.

2 kommentarer:

mia sa...

Din stackare! God fortsättning på dig och se till att bli ordentligt omhändertagen. Annars kan det bli så so det lätt blir, att mammor får inte vara sjuka!
kram
Svärmor

Ingrid sa...

Tack tack! Men jag har ju världens bästa man som tar hand om mig, barn OCH hushåll bara sådär!! Väluppfostrad kille :)