fredag 29 januari 2010

Tänk...

...att jag fortfarande har (mar-)drömmar om franskalektionerna på gymnasiet. Och det är nu 13 år sedan jag hade den sista lektionen...
...att jag är så vuxen att jag sagt "hej, det är Arvids mamma" (visserligen i telefon när jag ringer förskolan men ändå!)
...att jag på allvar ibland funderar på att säga upp mig från jobbet och göra något helt annat. Typ sälja glass till badgäster (förmodligen skulle jag bli rikare på det...).
...att jag blir stolt när min son försöker härma Tarzans vrål (det ni!)
...att jag har köpt en ny mobiltelefon i hopp om att jag ska bli bättre på att använda den än den jag hade förut (vad är det för psykologi?)
...att jag redan har glömt bort hur jävla skitjobbigt det är att gå upp i ottan på morgonen när en liten skitunge bestämt sig för att det är färdigsovet och att jag av någon konstig anledning börjat tycka att det vore väl trevligt med en bäbis nr 2?
...att jag har glömt hur man byter däck på bilen (oj, vad jämställda vi var här då...)
...att jag tycker att det är alldeles för kul att jobba på mitt jobb för att ta steget och säga upp mig och börja sälja glass till badgäster (och bli rik!).
...att jag får liiiiiiiiiiiite ångest när jag tänker på att jag knappast blir yngre ju fler dagar som går, snarare äldre (nej, det var ju det jag inte ville tänka på...)
...att jag lyssnar glatt på mina Lars Winnerbäck-skivor och tycker att jag är väldigt med i musiksvängen (ps. i love you, lars!)
...att jag är för svag för att orka lyfta bildäcket på plats när man byter däck på bilen (haha! tur att man är tjej och FÅR vara svag utan att någon lyfter på ögonbrynen! skit i jämställdheten!)
...att jag själv märker att jag blir mer och mer lik min mamma för varje dag som går, både vad det gäller de bra sidorna och de mindre bra ;)
...att jag fortfarande skulle göra vad som helst för Arvid fastän har I ALLA JÄVLA LÄGEN väljer sin pappa framför sin mamma.

...ja, det var väl ungefär det jag ville ha sagt nu.

1 kommentar:

Ylva sa...

Ett citat ur en underbar bok, Zander och tiden:
"Zander tittade på klockan och såg att en minut hade passerat. Han såg mycket nöjd ut. Han hade just blivit en minut rikare."

Försöker jag tänka på när åldersnojan sätter in, för jag har ju alltid sagt att det är patetiskt med åldersnoja (om man vetat hur mkt man skulle få äta upp hade man varit ganska tyst i yngre dar).

I övrigt hänger jag gärna med och byter jobb till glassförsäljare. Vi kanske kan starta en franchise? "Klänningar och mjukglass". Jag kan ju...eh...hålla trådrullen åt dig eller nåt.