torsdag 27 november 2008

Svaret på klickljudet?!

När jag var gravid kunde det ibland komma ett klickljud från min mage, ungefär som ett litet *pop*. Först trodde jag att det var inbillning, men när även O hörde klicket så drog jag en lättnadens suck - jag höll inte på att bli knäpp.

Precis i början när vi kom hem från BB med A så noterade jag att han ibland sög på händerna så att det smackade, men sen glömde han av hur man gjorde. Fram tills nu, nu är det ett evigt sugande på händerna igen, tröjärmarna blir alldeles blöta (som om det inte räckte med att vara blöt i halsringningen...). Det handlar inte om tumsugning för tummen är inklämd mellan pekfinger och långfinger, precis som när han var nyfödd. Och det där smackande ljudet är tillbaka!

Undrar om det är så att det klickande ljudet som kom från min mage var att han sög på händerna?

Inga kommentarer: