måndag 24 november 2008

Det gröna giftet!

Jaha, då var det gjort! Jag har köpt den gröna fleeceoverallen från Småfolk till A. Jag som skulle köpa en fleeceocerall för max 150 pix har istället köpt en för strax över 400 pix... Hur kunde det blir så här?!

Eftersom jag är en fegis skedde det faktiskt efter överläggande med O. Jag var helt bombsäker på att han skulle ha massor med invändningar. Men tro det eller ej - själv har jag redan ritat 42 kors i taket av ren hänförelse - min halväkta hälft använde orden pappa betalar och tyckte att lillkillen naturligtvis skulle ha en knallgrön overall... yes, yes, yes en medbrottsling!

Samtidigt så säger mitt förnuft (och min plånbok) no, no, no. Att köpa så dyra kläder till en sån liten plutt går egentligen helt mot mina principer. Men jag får skylla på att jag blev helt förblindad av den knalliga färgen (oh ja, det är ju väääääldigt moget att skylla ifrån sig på en sån sak).

Nu får det definitivt vara slut på Tradera-shoppandet ett tag framöver...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad rolig du är´;-) jag skrattar varje gång jag läser din blogg. Passa på att köp dyra grejor till A för den stackars nummer 2 som skall ärva allt sen får ju inget nytt! Kram Therese

Åsa sa...

Tradera is the shit.... hihi! Vad har han för storlek nu? Det kan ju hända att lillmostern vill köpa något fint tills hon kommer på besök!