söndag 9 november 2008

Att mynta ett begrepp

Idag har jag kommit på ett nytt och väldigt användbart verb - att joggla.

Okidok, tänker du - vad in i helskotta betyder det?
Haha! Det skulle du bra gärna vilja veta va?!
Men för att göra det hela lite roligare tänkte jag att ni som tittar in på bloggen ska få gissa dess betydelse - så lämna gärna en kommentar med ditt förslag!!

Som ledtrådar kan jag lämna följande:
- det är ett bra verb när man är småbarnsförälder
- för att göra detta måste man ha ett visst hjälpmedel
- det ser ut ungefär som det låter
- när man gör det kan man säga "joggel, joggel, joggel" - det blir mycket bättre effekt då!

Facit kommer i nästa inlägg... LYCKA TILL!

5 kommentarer:

Åsa sa...

Att joggla: När man bloggar samtidigt som ens lille kryp ligger i famnen och låter?

Kan man säga "joggel" också?

mia sa...

Ja det är klart det måste betyda Blogga + Joddla. Och inte är det väl Arvid som bloggar. Har han redan börjat joddla?!

mia sa...

Äsch! Jag menar förstås "jollra". En joddlande baby, det skulle nog låta ...!

Anonym sa...

Hej, jag skrev förmodligen rätt svar här häromdagen, men min kommentar syns inte. Jag försöker igen. Marie

23Gears sa...

Jag gillar detta, men hoppas på att mynta egen form av begreppet där joggla betyder att jonglera medans man joggar. Jag satsar på att joggla årets Göteborgsvarvet för att samla pengar till välgörenhet som man kan läsa på http://www.joggla.se