torsdag 20 november 2008

Märkessnobb... jag?

Jag har alltid sagt att jag inte bryr mig om vilket märke jag har på kläder etc. Men det går ju faktiskt inte sticka under stol med att Converse är de snyggaste och skönaste gympadojjorna. Och jag vill helst inte köpa några andra jeans än Lee...

Med en liten spädgris hemma går det lätt att konstatera att det finns hur mycket fina (och dyra!) klädmärken för barn som helst - Katvig, Småfolk, Plastisock m fl. Jag blir alldeles galen i de fina kläderna! Men där går faktiskt gränsen, jag betalar t ex inte 400 spänn för en zip-tröja till A som han kanske använder ett par gånger innan den är för liten... Vilken tur att Tradera finns!!! Hittade den finaste brunvitrandiga plyschtröjan med dragkedja för 80 spänn! Nu idag har jag letat efter en fleeceoverall i stl 68 - och hittade världens finaste (och grönaste) från danska Småfolk (kostnad 400 kr, men då är den faktiskt sprillans ny, i butik kostar den över 600...). Men hur fin den än må vara så är den trots allt för dyr - en ny från Lindex i retrostuk kostar nästan bara hälften så mycket... Så istället är jag nu med och budar på en betydligt billigare från Po.P...

Håll i plånboken Ingrid, håll i plånboken...

Inga kommentarer: