söndag 31 maj 2009

Mors dag

...har vi inte firat på Stenklev. Arvid hade liksom glömt bort det (konstigt, han kom ju faktiskt ihåg Fars dag och då var han betydligt mindre än idag...). Jaja, jag ä int bitter, det lär ju bli fler såna dagar att glömma bort - hehehe!

Helgen har vi tillbringat ute i det fina försommarvädret i trädgården. Arvid har badat i uppblåsbar pool, vilket förmodligen var det roligaste han någonsin upplevt i sitt lilla liv (mamman blev nästan lika blöt som bäbisen). Jag har pulat med plantering och omplantering i krukor och O har fixat till en ny stensatt yta att ställa soptunnan på (så nu hoppas vi att sopgubben slutar sura och demonstrativt ställa tunnan mitt på grusgången alldeles mitt i vägen där man ska gå).

I trädgården är flera av rosorna på G och jag går och gottar mig som värsta tanten i väntan på alla mina godingar (jag vet, supernördigt, men jag kan inte rå för det... MMMMMMMMMM!). Jag köpte en till Mme Boll och planterade den jämte den jag redan har eftersom jag tycker att den är så spretig. Helt onödigt, men det försöker jag att förtränga.

Arvid har börjat "prata" lite mer. Han snackar mest hela tiden och låter stundom som en mycket viktig liten herre - jag har börjat kalla honom för min lille Napoleon (av flera anledningar...). Nnngaaa och eeeeiiijaaa tillhör favoritorden. Inget kryp så långt ögat når, men nu börjar vi se vissa tendenser till att stå på knä. Men det inträffar mest när han från sittande sträcker på sig för att nå något.

I veckan jobbade jag min sista dag - nu är jag föräldraledig/semesterfirare fram till mitten av augusti då jag börjar på heltid igen. Det har varit en mental räddning att få gå till jobbet en dag i veckan, men nu ska det faktiskt vara skönt att vara helt ledig med skrutten igen i ett par månader. Den här tiden kommer ju aldrig tillbaka så nu ska jag njuta!!

Inga kommentarer: