söndag 22 maj 2011

Söndag

Idag har det varit gråmulet och lite regnigt här. Jag har försökt röja i min garderob och bland alla barnkläder som ligger överallt (känns det som). Det märks att vi har ännu sämre förvaring nu än innan vi drog igång källarrenoveringen (bilder från det kaoset tänkte jag visa en annan dag). Vi är i stort behov av fler byråer... En tripp till IKEA hade inte suttit helt fel. Men hur vi ska få ihop det med två barn känns som en omöjlighet när Arvid rymmer iväg varenda gång vi går på Konsum. Man måste hålla koll på honom hela tiden annars försvinner han. Antar att vi får vänta på de där byråerna ett tag till.

Vi tog även en tur till Solliden och för att köpa lite växter till trädgården. Det blev inte mycket. En funkia att sätta i kruka, några kryddväxter och lite fröer. I sommar får vi drömma om en fin trädgård, den ser verkligen inte rolig ut just nu med skrotupplaget från källaren. När vi kom hem fick jag ledigt en stund för att pula i trädgården bara för att "slippa från" barnen ett tag. Skönt. Att gå hemma med två kids har gått mig lite på nerverna den senaste veckan.

Inga kommentarer: