tisdag 10 november 2009

Diverse ditt och datt

Idag var jag en hårsmån från att krocka med ett rådjur. Det är ju beckmörkt ute nu när man åker hem från jobbet. Såg i ljuset från mötande bil på långt håll ett rådjur som sprang över vägen. Saktade in, fick möte och svisch ser jag hur ett rådjur studsar ut rakt framför min bil och snavar omkull framför motorhuven. Men jag kör inte på det. Jag stannar och likaså gör mötande bil och bilen som kör bakom mig. Det går inte att se ett skvatt ute. Killen i mötande bil körde på ett rådjur. Kan dock inte varit samma som det som hamnade framför mig. Tänk om jag inte hade saktat in! Då hade jag smällt rejält för detta var på en raksträcka där 70 ökar till 90. Usch. Fast jag vet att det springer mycket djur där så jag brukar vara beredd. Men ändå.

Men nu lite roligare lägesrapport. Jag bara syr, syr, syr. Det är därför jättedålig aktivitet här. Sorry.

Arvid har varit hos tandläkaren idag. Det gick bra enligt pappan. Fast de tycker att Arvid ska sluta med nattflaskan. Tycker vi med. Men så himla enkelt är det inte. Om man vill sova alltså.

Arvid kallar Morgan för "na-na" - det är så gulligt. Och så är han helt såld på klockor för tillfället. Arvid alltså, inte Morgan. Något som kanske inte är så kul är att Arvid helt plötsligt har börjat bli rädd för saker. Som getingar, drakar och dinosaurier.

Vi har också blivit erbjudna en dagisplats från och med januari. På avdelningen Nallebjörnen. Enligt en annan mamma som har sin son på denna avdelning så delas barnen in i smågrupper med namn som Hamstergruppen och Marsvinsgruppen. Kunde de inte kommit på bättre namn undrar jag. Vet faktiskt inte om jag föredrar hamster eller marsvin.

Här är lillstrumpa i mammans makrill-kläder i alla fall.

Hamser eller marsvin? Kanske en gris!?

1 kommentar:

mia sa...

En gosig liten gris, vars mamma måste köra försiktigt så han inte blir moderlös