måndag 26 januari 2009

Loppisfynd i januari!

I helgen var hela familjen på Stenklev på loppis (mamman i familjen hade ett oooootroligt stort uppdämt behov av att göra loppisfynd). Måste säga att jag är väldigt nöjd med utfallet!

3 koppar med fat för 150 kr. Min favorit FORMA från Rörstrand. Jag har fem koppar sedan tidigare som jag fått av min farmor, som i sin tur har fått dem från sitt föräldrahem.



Gipstavla från 1970. Väldigt retro och väldigt mycket jag. Var ju bara tvungen att ha den. 175 pix (ja kanske lite dyr - men den skrek köp mig köp mig köp mig - så vad skulle jag göra?)


La även vantarna på en stor tvättkorg som ska målas vit och förvara Arvids leksaker på hans rum. Måste först konsultera syrran som är expert på att måla grejjor i vitt...

Och ett uppläggningsfat från Rörstrand med dekoren Tebe, som jag visade i inlägget tidigare idag.

Totalt 520 pix (mamman i familjen var nöjd och glad resten av dagen!)

Inga kommentarer: